Zoeken in deze blog


woensdag 22 september 2010

Meer over mij en mn creatieve plannen

Vanaf mijn verlof ben ik bezig met de naaimachine die ik van mijn oma heb gekregen. Een oude Bernina die het nog erg goed doet! Heb vroeger wel met mijn moeder genaaid als kind maar verder nooit meer. Ik moest echt alles leren, de draad erdoor halen, werkbeschrijvingen begrijpen en patronen overtekenen.
Inmiddels heb ik een verzameling stoffen en fournituren in huis. Mijn moeder had gelukkig ook nog van alles liggen en ook van mijn oma komt er een deel mijn kant nog op. Ik heb een paar keer stoffen gekregen of oude lappen waar ik tassen van maakte. Het eerste wat op deze site staat was het eerste wat ik heb gemaakt: labeldoekjes, een kussensloop en tas.

Ik bedenk graag dingen zelf maar bij de grotere projecten moet ik nog best wat basisdingen leren om daarop te kunnen variëren dus volg ik graag de juiste volgorde van beschrijvingen. Ik heb er een hekel aan als het niet klopt en het overnieuw moet.
De komende tijd wil ik :
• gaan leren haken van mijn moeder want ik kom niet verder dan vingerhaken.
• Ik heb sinds een jaar een abonnement op de knippie waar ik voor de herfst iig iets voor beide meiden uit wil maken.
• De jarigen om mij heen (behoorlijk wat) krijgen meestal iets zelfgemaakts de laatste tijd en ik wil proberen daar tijd voor in te blijven plannen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten